Skaner 3D EinScan HX i rekonstrukcja samochodu Ferrari z 1957 roku

Tło projektu: Italian Design and Racing i skaner 3D EinScan HX

Italian Design and Racing z siedzibą w Mesa w Arizonie jest firmą z ponad 35-letnim doświadczeniem w branży automotive. Głownie zajmuje się renowacją samochodów pochodzących z Włoch, ze szczególnym uwzględnieniem marki Ferrari. 

W tym case study chcemy opowiedzieć Wam o tym, jak zespół inżynierów Italian Design and Racing wykorzystuje ręczny skaner 3D EinScan HX, do rekonstrukcji karoserii zabytkowego samochodu wyścigowego Ferrari z 1957 roku.

Chris Carpenter, główny inżynier ds. technologii, opowiedział o swoich doświadczeniach z technologią 3D oraz o tym, jak skaner 3D z hybrydowym źródłem światła zrewolucjonizował ich przepływ pracy.

Skanowanie 3D samochodu Ferrari

Główny inżynier technologii, Chris Carpenter

Po wypadku, który zniszczył oryginalne nadwozie Ferrari 750 Monza Spyder, aspirujący młody konstruktor samochodów, Peter Monteverdi (szwajcarski producent samochodów i twórca marki samochodowej Montiverdi ) zaprojektował pierwsze drzwi tzw. „skrzydło mewy” do zastosowania na podwoziu Ferrari, które zostało zbudowane przez Sautera ze Szwajcarii w 1957 roku.

„Skrzydło mewy” było trzymane przez prywatnych kolekcjonerów z dala od jego oryginalnego podwozia. „Chcemy odnowić karoserię”, powiedział Carpenter, „Dostosowaliśmy bardziej nowoczesne podwozie i układ napędowy Ferrari, aby przywrócić jego indywidualny wygląd”. Było to nie łatwe zadanie, dlatego ręczny skaner 3D EinScan HX był naturalną częścią projektu.

EinScan HX - skaner 3D, który daje pewność

Konserwatorzy muszą nie tylko zeskanować karoserię i podwozie, aby znaleźć właściwy punkt instalacji, ale także zeskanować części o różnych rozmiarach i kształtach. Nawet niewielki błąd lub niewspółosiowość mogą wpłynąć negatywnie na montaż drzwi i podwozia.

EinScan HX skanowanie 3D karoserii samochodu Ferrari

Skanowanie karoserii z wykorzystaniem skanera 3D EinScan HX

skanowanie 3D drzwi samochodu

Skanowanie 3D drzwi samochodu Ferrari

Zalety skanera 3D EinScan HX z hybrydowym źródłem światła

Ręczny hybrydowy skaner 3D EinScan HX wykorzystuje zarówno światło laserowe, jak i strukturalne, co pomaga nam w realizacji różnego rodzajów projektów, a także pozwala przyspieszyć prace projektowe” — powiedział Carpenter.

Hybrydowa technologia światła laserowego i LED zapewniają jeszcze szerszy zakres wymagających zastosowań. Laser jest mniej wrażliwy na światło otoczenia i działa lepiej na refleksyjnych powierzchniach, takich jak karoseria samochodu, podczas gdy niebieskie światło LED pozwala na jeszcze szybsze skanowanie 3D, dostarczając więcej danych dotyczących wnętrza i komory silnika, aby przetestować pasujące części i dokładniej poznać prześwit niestandardowych części. Połączenie dwóch źródeł światła zwiększa funkcjonalność skanera 3D, oszczędza czas pracy i poprawia jej wydajność.

 

Znaczenie skanerów 3D w branży automotive

Skanery 3D od wielu lat skutecznie pomagają usprawnić procesy pracy w branży automotive, m.in. podczas renowacji zabytkowych samochodów. Pozyskane skany 3D mogą być wykorzystane przez producentów w przypadku uszkodzenia pojazdu jako odniesienie do pomocy w odtworzeniu oryginalnego kształtu samochodu, oszczędzając czas i zasoby. Znajdą także zastosowanie w inżynierii odwrotnej, pomagając odtworzyć części, które nie są już produkowane lub trudne do pozyskania.

Skanowanie 3D części samochodowej Ferrari

Skanowanie 3D części samochodowej Ferrari

Dowiedź się więcej o możliwościach skanera 3D EinScan HX

Więcej przykładów zastosowań skanerów 3D w branży automotive

0 Points


Facebook
YouTube
LinkedIn