Premiera PAM-COMPOSITES 2017

Informujemy, że dostępny jest już PAM-COMPOSITES 2017. Najnowsza wersja  systemu  do symulacji procesów produkcyjnych kompozytów, adresowana jest do wzmacnianych włóknami strukturalnych i półstrukturalnych elementów oraz termoformowana, akustycznych i kosmetycznych części pojazdów i samolotów.

Inżynierowie procesu i projektanci (w sektorze motoryzacyjnym i lotniczym) dążą do tworzenia lekkich, mocnych i trwałych komponentów kompozytowych, które spełnią wszystkie wymagania jakościowe, przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów.

PAM-COMPOSITES 2017 pozwala poprawić stabilność procesu oraz zredukować wady produkcyjne dla szerokiego zakresu materiałów kompozytowych i ich procesów produkcyjnych, przyczyniając się do znacznej redukcji wydatków.

Podczas gdy ostatnie usprawnienia systemu skupiały się na częściach kompozytowych wzmacnianych włóknami ciągłymi, PAM-COMPOSITES 2017 celuje w termoformowanie akustycznych i kosmetycznych komponentów, stosowanych zwykle we wnętrzach samochodów i samolotów.

Nowa wersja umożliwia użytkownikom dokładne określenie poziomu hałasu i drgań (NVH – Noise, Vibration & Harshness) wytwarzanego produktu przez dokładne przewidzenie sztywności i grubości w każdym miejscu wytworzonego elementu. Typowe wady, takie jak nieciągłości czy modyfikacje tekstury wywoływane procesem produkcyjnym, mogą być zlokalizowane i poprawione już w fazie projektowej. To rozwiązanie pozwala inżynierom precyzyjnie analizować procesy wytwarzania oraz redukować czasochłonne i kosztowne próby fizyczne.

Konsekwencją rozwoju przepisów motoryzacyjnych jest ewolucja materiałów używanych we wnętrzach samochodów. Firma Kotobukiya Fronte, japoński producent wykładzin podłogowych, potrzebowała w szybkim czasie przejść od produkcji dywaników gumowych do wytwarzanych z materiałów syntetycznych. Dzięki PAM-COMPOSITES inżynierom udało się w pełni sprostać temu wyzwaniu.

 “ESI PAM-COMPOSITES jest wyposażony w funkcje i parametry niezbędne do analiz naszych produktów. Dokładność i użyteczność są doskonałe, a wyświetlane wyniki są łatwe do zrozumienia. Konsultujemy się z ESI codziennie w różnych sprawach, takich jak np. dobranie odpowiedniego modelu materiałowego czy zredukowanie czasu obliczeń. ESI Japonia aktywnie dostarcza niezbędnych informacji. Zdajemy sobie sprawę, że praktyczne zastosowanie symulacji dla dywaników  w dużej mierze zależy od wsparcia ESI Japan ” – Takumi Fujino, Dział badań i rozwoju Kotobukiya Fronte Co., Ltd.

PAM-COMPOSITES 2017 zyskał również narzędzie do śledzenia siatki, które pozwala inżynierom na analizowanie zmian długości w każdym jej segmencie, tak jak odbywa się to w przypadku fizycznych prototypów. Ponadto nowa funkcja eliminacji elementów umożliwia wizualizację otworów lub separacji włókien, generowanych podczas formowania termicznego wyrobów kompozytowych. PAM-COMPOSITES 2017 ułatwi znacząco pracę projektantom i inżynierom zajmującym się projektowaniem wnętrz  w przemyśle samochodowym i lotniczym.

Więcej informacji na temat systemu ESI PAM-COMPOSITES można znaleźć na:  www.esi-group.com/COMPOSITES

0 Points


Facebook
YouTube
LinkedIn