Mazda wykorzystuje ESI – „CEM One” do wytwarzania innowacyjnych produktów


Dział Zintegrowanego Systemu Kontroli Rozwoju w firmie  Mazda Motor Corporation prowadzi badania w dziedzinie elektroniki samochodowej oraz jej powiązań z innym komponentami. Sprzęt elektroniczny obejmuje bezkontaktowe wejście do auta, boczne zabezpieczenia przed zderzeniami (radar samochodowy) oraz system Mazda Connect (system łączności samochodowej nowej generacji, który umożliwia użytkownikom bezpieczne korzystanie z smartfona w samochodzie). Ponieważ technologia nadal rozwija się w kierunku „połączonych samochodów”, liczba urządzeń elektronicznych znacznie wzrosła i nadal będzie rosła, co sprawi, że wewnętrzne środowisko elektromagnetyczne w samochodzie będzie jeszcze bardziej złożonym zagadnieniem.

Wyzwanie

Ponieważ liczba komponentów elektronicznych w samochodach nadal wzrasta, zintegrowany system kontroli rozwoju firmy Mazda musi podążać za nowymi trendami, jednocześnie wywiązując się z terminów, bez kompromisów dla przyjętej strategii firmy dotyczącej stosowania technik parowania symulacji.

Korzyści

Dzięki integracji najnowszej wersji ESI CEM One, która łączy metodę momentów (MoM) z metodą FDTD (Finite-Difference Time-Domain), Mazda mogła ograniczyć czas pracy spędzany na zadaniach o niskiej wartości. W rezultacie inżynierowie mogą skoncentrować się na produkcji najlepszych i najbardziej innowacyjnych produktów.

„W porównaniu do przeszłości, czas i liczba procesów zostały znacząco ograniczone przy użyciu najnowszej wersji systemu ESI – CEM One. Dzięki temu możemy poświęcić więcej czasu na opracowanie bardziej kreatywnego procesu, zamiast marnować go na trywialne rzeczy takie jak konwersja danych. Możemy wypełnić nasz obowiązek i dążyć do najlepszego produktu, który jesteśmy w stanie stworzyć. Podczas testowania systemu potwierdziło się również że wsparcie techniczne grupy ESI jest doskonałe.” – Yasushi Hamada – Menadżer ds. Zintegrowanego Systemu Kontroli Rozwoju w Mazda Motor Corporation.